Kezdőlap » Blog » Fuvarlevelek kezelése

Fuvarlevelek kezelése

    Fuvarlevelek kezelése

    A szállítmányozás területén rendkívül fontos szerepet töltenek be a különböző okmányok és igazolások. Sok esetben ezek a dokumentumok kinyomtatásra kerülnek és kísérik a szállítmányt, illetve kézről kézre járnak. Mindez azt a veszélyt rejti magában, hogy könnyen elkeveredhetnek, megsérülhetnek, vagy akár illetéktelen kezekbe kerülhetnek.

    A probléma

    A fuvar okmányok bizonyos típusai értékpapírként viselkednek, tehát valós értéket testesítenek meg. Illetéktelen kezekbe kerülve a megfelelő okmánnyal bárki átvehet egy szállítmányt.

    Ilyen szállítmányozási okmányok lehetnek a következők:

    • Tengeri árufuvarozás: Hajó fuvarlevél (Bill of Lading / B/L)
    • Légi árufuvarozás: Légi fuvarlevél (LTA) (Air Way Bill (AWB))
    • Vasúti árufuvarozás: Fuvarlevél CIM (Rail consignment note)
    • Közúti árufuvarozás: Fuvarlevél CMR (International Consignment note)

    • Folyami árufuvarozás: Bérleti megállapodás és menetlevél vagy folyami fuvarlevél
    • A szállítmányozói átvételi elismervény (Spediteur Recepisse)
    • FIATA FCR (Forwarders Certificate of Receipt – Speditőr átvételi elismervény)
    • FWR (FIATA Warehouse Receipt – FIATA Raktári elismervény)
    • FIATA FBL (negotiable FIATA Multimodal Transport Bill of Lading – Átruházható FIATA multimodális fuvarlevél)
    • FIATA SDT (Shippers Declaration for the Transport of Dangerous Goods – Feladói nyilatkozat veszélyes áruk fuvarozásához)
    • FFI (FIATA Forwarding Instructions – FIATA Szállítmányozási utasítás)

    Szállítmányozóként meglehetősen nagy kihívást jelenthet ezen dokumentumok napi szintű kezelése, nyomon követése és biztonságos eljuttatása az illetékesnek.

    Megoldás

    Az általunk fejlesztett DocBox automaták segítségével a fent leírt problémák könnyedén orvosolhatók.

    • A fontos dokumentumok feladása és kézbesítési időpontja rögzítésre kerül
    • A küldemények adatai kézzel vezetett füzet helyett egy központi adatbázisba kerülnek, így akár az adatok további feldolgozást is lehetővé téve
    • Minden automatába helyezett küldeményhez digitális csatolmányt is küldhetünk, akárcsak egy email esetén. (Pl. az automatába helyezett dokumentumot elektronikus formában is elküldhetjük a címzettnek)

    Ismerősek az Ön számára a cikkben írt problémák?

    Tudjuk a megoldást! Vegye fel felünk a kapcsolatot: